KUNDESERVICE

Handelsbetingelser


1. Vores kontrakt

Sunglasses Shop ejes af MyOptique Group Ltd, Gemini House, Hargreaves Road, Groundwell, Swindon SN25 5AZ, UK. Kontrakten imellem os og dig træder først i kraft, når varen er afsendt. Fra det øjeblik varen er afsendt, så eksisterer der en juridisk bindende kontrakt mellem begge parter. Vi er ikke forpligtet til at acceptere betalinger, og kan vælge at annullere en ordre når som helst før afsendelse af varen.

2. Pris

2.1 Varens pris er den pris, som er vist på vores hjemmeside, og er inklusiv dansk moms på 25%.

2.2 Kunden er forpligtet til at betale for eventuel levering, og det kan ske, at vi ikke kan levere til visse steder. Eventuelle leveringsgebyrer kan ses på vores hjemmeside. Hvis din adresse ligger i en svært tilgængelig zone, så vil vi om nødvendigt kontakte dig, før varen afsendes.

2.3 Alle danske kunder betaler moms ifølge EU’s regler. Det samme gælder for alle andre lande i EU.

2.4 Priserne er fastsat i britiske Pund Sterling, og priser i andre valuta vil derfor svinge en anelse afhængigt af valutakurseren i forhold til online pris i GBP.

3. Din rettighed ved annullering af køb

3.1 I henhold til Consumer Contracts (Information, Cancellation and Additional Charges) under britisk lov 2014, så har kunden ret til at annullere købet af de fleste varer og serviceydelser inden for fjorten arbejdsdage. Denne periode starter fra den dag, hvor kontrakten indgås for serviceydelser, og fra dagen efter levering af varer.

3.2 Vi tilbyder, udover denne lovbestemte ret, retten til at returnere varen inden for 30 dage.

3.3 Hvis du ønsker at annullere din ordre, anbefaler vi at gøre det pr. email til dk@sunglassesshop.com - du kan dog også vælge at annullere skriftligt pr. post (se adresse nedenfor), og vi accepterer også annulleringer over telefonen.

3.4 Hvis du har modtaget din vare inden, at du annullerer købet, bedes du udfylde returformularen, som du finder her eller give os besked via dk@sunglassesshop.com - du skal sende pakken tilbage til os på egen regning og egen risiko. Hvis du annullerer købet efter, at din ordreproces hos lageret er påbegyndt, så er det vigtigt, at du ikke åbner pakken, når den ankommer. Du bedes sende varen tilbage til os på den angivne adresse så hurtigt som muligt, og returneringen sker på egen regning og egen risiko. Du kan også vælge at afvise modtagelse af pakken.

3.5 Når du har givet os besked om, at du har fortrudt dit køb, så vil ethvert beløb, der er trukket via den valgte betalingsmetode, blive refunderet til din konto så hurtigt som muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter din bestilling. Dette er dog FORUDSAT, at pågældende varer er leveret tilbage og modtaget af os i samme stand, som da de blev leveret til dig. I tilfælde, hvor den leverede vare ikke returneres til os, eller hvor eventuelle leveringsomkostninger ikke betales, så forbeholder vi os retten til at at modregne de direkte omkostninger ved inddrivelse af varen fra det beløb, som refunderes kunden.

3.6 Hvis varerne ikke returneres i samme stand, som ved modtagelsen, forbeholder vi os retten til at opkræve omkostninger ved inddrivelse af varen direkte fra dig.

3.7 Når du sender varen tilbage til os, så anbefaler vi, at varen bliver returneret i den kasse, hvori de blev modtaget. Beskadiges varen under transporten, så er det kundens eget ansvar at kræve alle omkostninger tilbage fra det selskab, som leverede varen. Vi forbeholder os retten til at sende varer tilbage, som er blevet beskadiget under transporten til os. Solbrillerne skal desuden returneres med/i de eventuelle mærkevarematerialer, som de er modtaget i, for eksempel etui, æske, brochure og pudseklud. Vi fraråder på det kraftigste at sende briller i bløde konvolutter eller indpakket i papir, da dette ikke beskytter dem under transporten.

3.8 Alle varer bedes returneret i overensstemmelse med vores regler for returnering, som kan findes på vores hjemmeside.

3.9 Vi dækker desværre ikke leveringsomkostninger ved returnering. I tilfælde af, at varen returneres fra et land udenfor EU, så er kunden ansvarlig for at dække eventuel told og gebyrer, og disse skal være betalt ved afsendelse og før modtagelse af varen hos Sunglasses Shop.

3.10 Der kan i visse tilfælde forekomme et ekstra gebyr på returnerede varer. Alle designersolbriller er udstyret med et Sunglasses Shop mærke. Hvis mærket er fjernet, så kan vi ikke garantere, at varen tages retur.

3.11 Varer skræddersyet efter kundens egne ønsker og specifikationer, såsom briller og solbriller med styrke, samt Custom Oakley produkter, kan ikke returneres.

Se venligst afsnit 17 og 18 for betingelser for briller og solbriller med styrke

4. Vores annullering af køb

4.1 Vi forbeholder os retten til at annullere købet, hvis:

4.2 Vi ikke har mulighed for at anskaffe den vare, som du har bestilt;

4.3 Vi ikke kan levere til dit område;

4.4 En eller flere af de varer, som du har bestilt, var vist med en forkert pris på grund af en teknisk fejl, tastefejl eller en fejl i prisinformationen fra vores leverandører;

4.5 Betalings-/leverings-detaljer ikke kunne kontrolleres, eller ordren betragtes som forsøg på svindel.

4.6 Hvis vi annullerer købet, så vil vi give dig besked via email, samt refundere det betalte beløb til dig via den oprindelige betalingsmetode eller check så hurtigt som muligt, og senest 14 dage efter din bestilling. Vi er ikke forpligtet til at tilbyde ekstra kompensation for ulejlighed eller skuffelse.

5. Levering af varer til dig

5.1 Alle ordrer til Danmark sendes via Royal Mail, når værdien er på under £80 (DKK efter aktuel kurs), og via UPS, når værdien er på minimum £80. Forsendelser med UPS kræver en underskrift ved modtagelsen. Hvis du ikke er til stede ved levering, så kan det blive nødvendigt for dig at kontakte UPS, for at aftale nyt leveringstidspunkt eller ændre adressen.

5.2 Levering sker til den angivne leveringsadresse. Har du ændringer til leveringsadressen, så bedes du give os besked pr. email inden ordren afsendes.

5.3.1 Vi bestræber os på at levere alle ordrer til Danmark på minimum £80 inden for 5 hverdage, men levering kan i visse tilfælde tage længere tid.

5.3.2 Levering til Danmark via Royal Mail International på under £80 leveres normalt inden for 2 uger, men kan tage op til 30 dage. Har du stadig ikke modtaget pakken efter 30 dage, så bedes du kontakte os, så vi kan gensende eller refundere varen.

5.4 Vi fratager os ansvar for mislykkede leveringer forårsaget af ukorrekt angivelse af leveringsadresse eller manglende underskrift ved modtagelsen. Hvis varen er returneret til os af disse årsager, så forbeholder vi os retten til at opkræve eventuelle omkostninger fra kunden eller opkræve beløbet fra eventuel refundering til kunden.

5.5 I det øjeblik, hvor varen leveres til dig, så er du den retmæssige ejer af varen, og dermed fuldt ansvarlig for eventuel beskadigelse eller bortkommelse.

5.6 Er varen blevet beskadiget under forsendelsen, så bedes du give os besked inden for 2 timer efter modtagelsen. Hvis pakken er kraftigt beskadiget anbefaler vi, at du afviser pakken.

5.7 Alle varer sendes i overensstemmelse med EU’s toldregler. Skal varen leveres til et land udenfor EU, så er kunden ansvarlig for at dække eventuelle toldafgifter.

6. Erstatningsansvar

6.1 Hvis den leverede vare ikke er i overensstemmelse med din bestilling, er beskadiget eller defekt, eller hvis antallet af varer er ukorrekt, så har vi intet ansvar herfor, medmindre du giver os besked herom pr. email, telefon eller skriftligt til vores angivne adresse med det samme, og senest 10 arbejdsdage efter modtagelsen af den pågældende vare. Det er derfor vigtigt - især, hvis varen er en gave - at tjekke indholdet af pakken med det samme. Hvis varen er blevet beskadiget under transporten, så skal du give os besked så hurtigt som muligt.

6.2 Har du ikke modtaget den bestilte vare inden for 30 dage, så fratager vi os al ansvar, medmindre du giver os besked herom via email eller skriftligt til vores adresse inden for 40 dage fra den dag, hvor du bestilte varen. Er vi blevet underrettet i overensstemmelse med disse omstændigheder, så er vores forpligtelser begrænset til enten:

6.3 At godtgøre eventuelle mangler eller manglende levering;

6.4 At ombytte eller reparere beskadigede eller defekte varer, eller;

6.5 At refundere det beløb, som du har betalt for den pågældende vare, med en hvilken som helst betslingsmetode, som vi vælger at benytte.

6.6 Medmindre det er påbudt ved lov, så er vi ikke ansvarlige for eventuelle indirekte eller direkte tab, beskadigelse eller omkostninger (inklusiv tab af fortjeneste) - uanset, hvordan det er opstået i relation til problemer, som du underretter os om under disse omstændigheder. Vi har heller ingen forpligtelse til at yde kompensation udover refundering af det beløb, som du har betalt for den pågældende vare i henhold til paragraf 6.2.

6.7 Du er forpligtet til at overholde alle relevante regler og lovgivning, inklusiv at dække alle nødvendige toldomkostninger, importafgifter eller andre tilladelser til at købe varer fra vores hjemmeside. Importering eller eksportering af visse af vores varer til dig er muligvis forhindret af visse nationale love. Vi fralægger os ansvaret for al eksport eller import af de varer, som du køber.

6.8 Uanset det foregående, har intet i disse betingelser til sigte at begrænse dine rettigheder som forbruger under gældende lokal lovgivning, eller andre rettigheder, som ikke ekskluderes, eller på anden måde at begrænse vores ansvar overfor dig i forbindelse med død eller personlig skade som resultat af uagtsomhed fra vores side.

6.9 Ved oversættelse til internationale sprog, så bestræber vi os på at oversætte alt materiale med største nøjagtighed (inklusiv disse betingelser). I tilfælde af eventuelle uoverensstemmelser, misforhold eller modstridende indhold i forhold til den engelske version, så vil det være den engelske version, som er definitivt gældende.

7. Betaling

7.1 Betaling kan ske via kredit/betalingskort med RBS WorldPay, Google Checkout eller PayPal via email betalingsfaktura.

7.2 Debit- og kreditkortbetaling er genstand for AVS-kontrol. Hvis betalingen ikke bekræftes af kortudstederen eller kontrollen mislykkes, så kan forsendelsen blive forsinket. Det er derfor meget vigtigt, at faktureringsoplysninger er præcist indtastet.

7.3 Alle betalinger kontrolleres før forsendelse, og kan lejlighedsvis blive forsinket, hvis/når betalingen skal undersøges yderligere.

7.4 Hvis leveringsadressen er anderledes end faktureringsadressen, så kan ordren blive underlagt øget sikkerhedskontrol, hvilket i nogle tilfælde kan resultere i forsinket forsendelse.

8. Meddelelser

Medmindre andet er tydeligt angivet i disse handelsbetingelser, så bedes alle skriftlige meddelelser rettet til vores kontaktadresse, som er:

Sunglasses Shop
105 The Broadway
Leigh on Sea
Essex
SS9 1PG
UK

- eller via email til dk@sunglassesshop.com - dit navn, ordrenummer, betalings-ID samt dato for bestillingen bedes oplyst ved henvendelsen.

9. Omstændigheder uden for vores kontrol

Vi har ingen forpligtelser i forbindelse med manglende levering af bestilte varer, eller eventuelle forsinkelser på leveringer, eller beskadigelse og fejl forårsaget af begivenheder og omstændigheder uden for vores kontrol, inklusiv, men ikke begrænset til, strejker, lockouts og andre industrielle stridigheder, problemer med systemer eller netværk, oversvømmelser, brænd, eksplosioner eller ulykker.

10. Ugyldighed

Viser dele af disse betingelser sig at være umulige at håndhæve (inklusiv eventuelle bestemmelser, under hvilke vi fratager os ethvert ansvar), så vil håndhævelsen af alle andre dele af betingelserne ikke blive berørt.

11. Databeskyttelse

Du underlægger og accepterer at være bundet af vores betingelser for databeskyttelse.

12. Tredjeparters rettigheder

Med undtagelse af vores associerede selskaber, ledelsen, medarbejdere og repræsentanter, så har udenforstående personer, som ikke er en del af denne aftale, ingen lovmæssige krav (se UK Contracts, Rights of Third Parties, Act 1999) på at håndhæve betingelser i denne kontrakt. Dette berører dog ikke de rettigheder eller muligheder, som tredjeparten allerede har udover de lovmæssige krav.

13. Gældende lov

Kontrakten imellem os og dig er underlagt engelsk lovgivning, og eventuelle stridigheder vil blive behandlet af den engelske domsret.

14. Den fulde kontrakt

Disse betingelser, samt vores nuværende priser, leveringsspecifikationer, kontaktinformation og fortrolighedspolitik, udgør vores fulde kontrakt i forbindelse med udveksling af varer imellem os. Ingen udtalelse fra salgsmedarbejdere på vegne af os bør fortolkes som en afvigelse fra disse betingelser eller som en autoriseret repræsentation af vores varers kvaliteter eller egenskaber. Billederne er udelukkende ment som en guide, og vi påtager os intet ansvar for kvaliteten af disse, medmindre der er tale om svindel eller ulovlig misrepræsentation.

15. Email-kommunikation

Når du bestiller hos Sunglasses Shop, og tilmelder dig vores nyhedsbrev eller et indledende tilbud, så accepterer du automatisk at modtage vores emails. Vores lejlighedsvise marketing emails kan stoppes ved at klikke på linket 'afmeld' i emailen.

16. Undtagelser

Visse varemærker og produkter kan være undtaget de generelle betingelser. Vi anfører dette, hvor det er relevant.

17. Solbriller og briller med styrke - almindelige betingelser

17.1 Briller og solbriller med styrke er skræddersyet til dig. De kan tage nogle uger at lave (typisk 2 uger).

17.2 Du kan ikke returnere briller og solbriller med styrke til ombytning eller refundering.

17.3 Billeder er kun til repræsentation, og vores stilguide er rettet imod stil, ikke størrelse.

17.4 Designermærker, der laver sine egne glas med styrke, er Maui Jim, Oakley, Bollé og Serengeti. Alle andre solbriller med styrke vil blive lavet med generiske glas.

17.5 Glas, som indsættes i briller og -solbriller er generiske standardglas (med undtagelse af mærkerne nævnt ovenfor), og ikke designermærkets egne glas.

17.6 Ray-Ban laver ikke sine egne styrkeglas, så vi bruger de bedst mulige, generiske glas i stedet. Vores glasfarver laves så tæt på de originale solbriller som overhovedet muligt.

17.7 Solbriller med styrke vil ikke være udstyret med brandets logo på glasset, ligesom almindelige solbriller.

17.8 Når du indsender din ordre på styrkebriller eller -solbriller til Sunglasses Shop, så bekræfter du, at:

17.9 Du er 16 år eller derover, og ikke er registreret som blind eller svagtsynet;

17.10 Du er i besiddelse af en skriftlig synsprøve, som er underskrevet af en kvalificeret optiker, inden for de sidste 24 måneder (eller 12 måneder, hvis du er fyldt 70), og;

17.11 Du vil give os nøjagtige oplysninger fra din nyeste synsprøve (inklusiv eventuelle noter) på vores anmodning.

18. Briller og solbriller med styrke - begrænsninger i udbudet

18.1 Efter råd fra vores optikere, så vil alle ordrer være pålagt skønsmæssig vurdering. Hvis det anses for nødvendigt eller hensigtsmæssigt før en ordre bliver accepteret, så forbeholder vores optikere sig retten til at:

18.2 Kontakte dig, for at diskutere din ordre og yde rådgivning;

18.3 Anmode om, at du sender os en skriftlig kopi af din synsprøve;

18.4 Tage direkte kontakt eller anmode om, at du kontakter optikeren, der gav dig din synsprøve, for at kontrollere og/eller diskutere dit syn;

18.5 Anmode om, at du får din pupilafstand målt hos din optiker;

18.6 Anmode om en ny skriftlig synsprøve fra din optiker.

19. Kampagner og tilbud

19.1 Tilbud kan ikke kombineres med andre tilbud, medmindre andet er oplyst.

19.2 Sunglasses Shop forbeholder sig retten til at ændre ethvert tilbud til enhver tid uden varsel.

19.3 Tilbud gælder mellem de anførte datoer (hvis relevant) hos sunglasses-shop.co.uk og sunglassesshop.com - i visse tilfælde kan yderligere detaljer findes på tilbudets eksterne medie eller ved kassen.

19.4 Tilbud kan ikke byttes til kontanter eller tilsvarende.

19.5 Der gives ikke rabat på tidligere gennemførte køb.

19.6 For nogle tilbud kræves der køb for et minimumsbeløb. Hvor det er relevant, så vil information om dette kunne findes på tilbudets eksterne medie eller ved kassen.

19.7 Email kommunikation er tiltænkt emailens modtager. Holdninger udtrykt i disse emails er afsenderens, og reflekterer ikke nødvendigvis denne organisations holdninger. Hvis du ikke er den tiltænkte modtager af emailen, så er det ikke tilladt at videregive, kopiere, distribuere eller på anden måde viderekommunikere indholdet. Afsenderen garanterer ikke, at eventuelle vedhæftelser er fri for vira eller andre defekter, og accepterer intet ansvar for tab forårsaget af inficeret email transmission. Du modtager nyhedsbreve, fordi du har tilmeldt dig nyheder og tilbud. Du kan afmelde disse emails ved at klikke på linket i emailen.

20. Sunglasses Shop værdibeviser og rabatkoder fra tredjeparter

20.1 Værdibeviser er underlagt Sunglasses Shop's handelsbetingelser, medmindre andet er anført.

20.2 Værdibeviser og rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter, inklusiv prismatch.

20.3 Værdibeviser kan ikke byttes til kontanter eller tilsvarende. Værdibeviser kan bruges online eller i vores butik i England.

20.4 Værdibeviser kan ikke fratrækkes tidligere gennemførte køb.

20.5 Værdibeviser kan kun bruges én gang.

20.6 Ubenyttede værdibeviser, som er udløbet, kan ikke indløses. Sunglasses Shop giver ikke kredit, kontanter eller tilsvarende i bytte for ubenyttede værdibeviser.

20.7 Tilbagebetaling af værdibeviser, som er udløbet, samt alle andre refunderinger, er helt og holdent op til Sunglasses Shop's skønsmæssige vurdering og valg.

20.8 Værdibeviser og rabatkoder fra tredjeparter kan være underlagt særlige vilkår. Disse vilkår vil være anført på tredjepartens hjemmeside ved køb af værdibeviset, samt vores hjemmeside, så længe tilbudet kører.

21. Prismatch

21.1 Prismatch kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatkoder eller værdibeviser.

21.2 Vi yder prisgaranti ved at sammenligne service. Derfor gælder følgende i forbindelse hermed:

21.3 Produktet skal være på lager (det vil sige uden først at skulle bestilles fra producenten) inden for EU, samt klar til afsending;

21.4 Produktet skal sælges af en autoriseret forhandler, som er anerkendt som sådan af mærker og producenter;

21.5 Vi yder ikke prisgaranti i forbindelse med auktionssider, såsom eBay og lignende.

21.6 Den endelige afgørelse om prisgaranti ligger helt og holdent hos Sunglasses Shop.

21.7 Hvis du mener at have fundet en butik, der lever op til disse krav, så skal du kontakte os pr. email med linket til produktet på den pågældende hjemmeside. Vi behandler ikke prismatch forespørgsler pr. telefon.